السينوغرافيا ترسم وتبني جماليّة الفضاء المسرحي حيث تتبلور البنى الفكريّة للعرض وقد عرّفها المخرج السوفياتي الكبير ألكسي بوبوف كالتالي:
"ها قد فتح الستار.. نحن لا نسمع أبداً أيّاً من الكلمات، ولا نعرف من هؤلاء الناس الذين نراهم أمامنا على خشبة المسرح. ومع هذا فقد أطلّت علينا حياةً معيّنة، حياة قد تكون مألوفة، قريبة منّا أو بعيدة غريبة عنّا. أنّا نرى على خشبة المسرح حياة قد صوّرت بشكل فنّي، ونحس بطبيعة الرؤية في هذه الحياة المصوّرة، وبشخصيّة الفنّان المعبّرة عنها، وذوقه وطبيعته وحيويّته الداخليّة. فها هي حياة ثريّة وجميلة [...]"
The scenography paints and builds the aesthetics of the scenic area where the intellectual concepts of the show are crystallized . The great Soviet director Alexei Popov defines it as follows: "Here , the curtain is open .. we never heard the words , we know nothing of those that we see in front of us on stage. However, a certain life has peered, a life that could be familiar for us, close to us or foreign and distant from us . We see in front of us on stage revealed a life in art, where one feels the nature of the vision represented in this life, and the character of the artist expressed in it, his taste and internal nature and vitality. Here is the rich and beautiful life [...] "
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق